Lokaler för sport och idrott

Hässleholms kommun har ett rikt föreningsliv och ett brett utbud av möjligheter att utöva olika sporter och idrotter, lek och friluftsliv. Våra idrottsplatser och idrottslokaler är till för alla - såväl unga som äldre, företag, föreningar och privatpersoner. Kontakta oss så hjälper vi dig hitta rätt!

Hallar och planer

Du kan hyra allt ifrån små gymnastiksalar, grönytor och grusplaner till simbassänger och fullstora idrottshallar. Information och detaljer om objektet du är intresserad av hittar du när du klickar på länken nedan "Gör bokningsförfrågan".

Notera att många av skolorna har verksamhet i anläggningarna under dagtid.

Så här bokar du

Du gör en bokningsförfrågan direkt via länken nedan där du också hittar information om de olika lokalerna.

Du behöver först registrera dig som användare. Klicka på länken nedan (Gör bokningsförfrågan). I menyraden överst på bokningssidan klickar du på "Registrering". När du fyllt i alla uppgifter skickar vi dig inloggningsuppgifter så att du kan boka önskad lokal. Skicka din bokningsförfrågan och du får ett bokningsbesked tillbaka från oss till din e-post.

Priser och regler

Du måste vara minst 18 år för att boka och vara ansvarig för lokal, nycklar och taggar.

Ta noga del av de hyresvillkor och ordningsregler som gäller för dig som hyresgäst, se länken här nedan:

Vi behandlar din bokningsförfrågan inom två-tre arbetsdagar och återkommer med bokningsbesked till din e-post.

Taxor, avgifter och uthyrningsbestämmelser Pdf, 618.7 kB.

För frågor kring din bokning, priser med mera går det bra att kontakta oss med e-post:

lokalbokning.fritid@hassleholm.se

Hämta nycklar och taggar

Du får information om var du hämtar nyckel och tagg till lokalen i bokningsbeskedet. Har du frågor kring nycklar och taggar är du välkommen att kontakta oss med e-post:
fredrik.jansson@hassleholm.se