Rapportera in dina arvodesanspråk digitalt

Från och med den 1 april kommer du som förtroendevald att via Troman politiker rapportera in dina arvodesanspråk digitalt.

Logga in i Troman politiker

Du kommer åt Troman Politiker genom att logga in i apptjänsten på www.troman.se eller genom den app som instalerats på din iPad. Där loggar du sedan in med BankID för att ansöka.

Två saker är bra att tänka på när du använder tjänsten:

1. Arvode för fullmäktige/nämndssammanträden behöver du inte ansöka om, det betalas ut precis som tidigare via närvarolistan. Däremot behöver du ansöka om eventuell förlorad arbetsinkomst eller kilometerersättning. Har du varit på en annan typ av möte lägger du in anspråk för både arvode och andra eventuella anspråk i Troman Politiker.

2. Det kan ta någon dag innan sammanträdet som din nämnd haft dyker upp då sekreteraren ska hinna registrera in närvaro i programmet. Vänta därför med att lägga in arvodesanspråk för just nämndsmöten tills de dyker upp på Troman Politikers förstasida aktuellt (steg 2 i instruktionsfilmen).

Logga in i Troman politiker Länk till annan webbplats.

Instruktionsfilm om hur du går till väga Länk till annan webbplats.