Mötesplats Ljungdala

Kom till Mötesplats Ljungdala för att vara med i någon av våra aktiviteter eller evenemang. Här finns mötesrum, multimediastudio, aktivitets- och pysselrum, biljard, sällskapsspel, ljud- och ljusanläggning, tidningar, böcker, kiosk med mera.

Mötesplats Ljungdala

Öppettider VT2024

Måndagar
Lågstadiet: kl 13.30-15:00
Högstadiet/gymnasiet: kl 18:00-21:00

Onsdagar
Lågstadiet: kl 13.30-15:00
Högstadiet/gymnasiet: kl 18:00-21:00

Fredagar
Lågstadiet: kl 13:00-15:00
Högstadiet/gymnasiet: kl 18:30-22:00

Under lov, röda dagar, evenemang eller bokningar kan vi ha ändrade öppettider. Vi kan också behöva stänga vår vanliga verksamhet.

Vad händer på Mötesplats Ljungdala?

På Mötesplats Ljungdalas Instagramkonto hittar du vad som är på gång hos oss.

Mötesplats Ljungdala på Instagram@motesplatsljungdala Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Medlemskap via Ungdomsappen

Ungdomsappen är den perfekta följeslagaren för dig som är ung i Hässleholms kommun. Appen är ditt digitala medlemskort till alla Ung fritids verksamheter, aktiviteter och gruppverksamheter. Det är helt gratis att vara med. Att skaffa ett medlemskap innebär att du kommer att kunna använda en reklamfri app för att besöka din verksamhet, få information, låna/boka saker, anmäla dig till aktiviteter, ställa eller svara på frågor med mera.

Så kommer du i gång

1. Gå till App Store eller Google Play och ladda ner Ungdomsappen gratis.
  2. Registrera ditt konto.
  3. Välj Hässleholms kommun som din kommun.
  4. Välj därefter den mötesplats/fritidsgård du brukar vara på.
  5. Skapa därefter ditt användarkonto genom att registrera din profil.
  6. Därefter registrerar du en målsman.
  7. Målsman godkänner genom Bank-ID. Om din målsman inte har Bank-ID går det att styrka identiteten med hjälp av namnsignering via lapp. Kontakta personalen.
  8. Nu är det dags att besöka den mötesplats/fritidsgård du valt och be personalen titta på din profil. Där efter blir den godkänd av personalen och du kan logga in.

När du registrerar dig godkänner du att följa våra trivselregler och vid varje besök ska du scanna en QR-kod så att besöket registreras och kommer med i vår besöksstatistik.

Prata med personalen om du behöver hjälp med din registrering!

Boka lokal

Mötesplats Ljungdala erbjuder ljusa öppna lokaler med möjlighet till ca 70 sittplatser i cafésittning, möjlighet till projektor, mötesrum, wifi, enklare kök med mera.

Lokalerna kan hyras av organisationer - föreningar, studieförbund, klubbar, samfund eller liknande och passar utmärkt till mindre framföranden, konserter, studiecirklar, föreningsverksamhet, föreläsningar, utbildningar, presentationer, styrelsemöten med mera.

Lokalerna hyrs i undantagsfall ut till privatpersoner, och då i samråd med Mötesplats Ljungdalas personal. Strikt drog- och alkoholförbud gäller alltid.

Bokningsförfrågan

Du kan boka via e-post.
E-post: lokalbokning.fritid@hassleholm.se

Kontakta oss

Har du frågor eller idéer? Är du intresserad av att driva någon verksamhet i våra lokaler?

E-post: motesplatsljungdala@hassleholm.se
Adress: Trebackalånggatan 174, 281 41 Hässleholm