Hässleholms kommun

Besöksadress

Hässleholms kommun

Stadshuset, Nytorget 1
Hässleholm

Växel: 0451-26 70 00

 

Postadress

Hässleholms kommun


281 80 Hässleholm

  • Ingen giltig användare vald.
  • Ingen giltig användare vald.

Publicerad 2020-03-04 av Louise Nordholm

Ansök om trygghetslarm digitalt

Nu kan du när som helst på dygnet ansökan om trygghetslarm digitalt, utan att skicka in papper och träffa biståndshandläggare, genom kommunens nya e-tjänst för ansökan om trygghetslarm.

Personal Kristin Engström  och boende Inga-Lisa Svensson Sjögläntan Vinslöv

E-tjänsten möjliggör att öka mötena med brukare och medborgare. Foto: Helén Clargården

E-tjänst dygnet runt

Via den nya e-tjänsten kan du ansöka om trygghetslarm och från och med den 9 mars 2020 behöver du inte längre skicka in någon ansökan i pappersformat, utan ansöker digitalt genom den nya tjänstenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Du kan när som helst gå in i e-tjänsten och följa handläggningen av ditt pågående ärende. Även närstående eller legal företrädare kan ansöka om trygghetslarm åt den som behöver.


- Genom att frigöra tid för personalen från rent administrativt arbete, kan vi öka mötena med brukare och medborgare. Allt fler efterfrågar e-tjänster för att kunna utföra sina ärenden på tider som passar dom själva, säger Stefan Wendelin, biträdande myndighetschef.

Mobilt Bank-id

Det som behövs för att kunna använda e-tjänsten är ett mobilt Bank-ID (en e-legitimation) som du kan beställa genom din bank.

Mer information

Under våren 2019 lanserades Hässleholms kommuns e-tjänsteportal för kommuninvånarna. Portalenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster ska bidra till att uppnå en ökad service, där det blir möjligt att ansöka om hjälp eller lämna information dygnet runt.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster