Hässleholms kommun 

Besöksadress

Hässleholms kommun

Stadshuset, Nytorget 1

Hässleholm

Växel: 0451-26 70 00

Organisationsnr: 212000-0985

Postadress

Hässleholms kommun

Kommunledningsförvaltningen

Upphandlingsenheten

281 80 Hässleholm




Upphandlingschef

Rikard Muth

Telefon: 0451-26 80 87 

Skicka meddelande till 

Upphandling och inköp

  • Ingen giltig användare vald.

När kommunen köper varor, tjänster och bygg-

entreprenader måste kommunen följa lagar som styr den offentliga upphandlingen.

Lag om krav på e-faktura

Från den 1 april 2019 ska leverantörer till Hässleholms kommun skicka e-faktura enligt lagen om e-faktura (2018:1277). Alla inköp, oavsett värde, som görs till följd av upphandlingslagarna LOU, LUF, LUFS eller LUK ska faktureras med en e-faktura. Detta gäller även direktupphandling.

Mer information finns att läsa i Brev till leverantörerna angående E-faktura.PDF (pdf, 695 kB)

En upphandling resulterar antingen i ett ramavtal, enskilt köp en entreprenad eller annan typ av kontrakt.

Kommunens upphandlingsverksamhet leds och samordnas av en central upphandlingsenhet som är placerad på kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning.


Upphandlingsenheten gör kommunövergripande upphandlingar som berör en eller flera förvaltningar eller kommunala bolag.


Tekniska förvaltningen gör specifika och kommunövergripande upphandlingar inom förvaltningens ansvarsområde och hjälper även till med bolagens upphandlingar.  

Gör så här

  1. Skapa konto på Kommers Annons
  2. Ange kontaktuppgifter i formuläret (e-postadress, lösen ord, företagsuppgifter)
  3. Aktivera ditt konto via den länk som skickas till den e-postadress du angett
  4. Logga in
  5. Sök upphandling via sökfunktionen
  6. Anmäl ditt intresse för upphandlingen
  7. Du får tillgång till förfrågningsunderlaget och funktionen frågor och svar
  8. Anbud lämnas elektroniskt och signeras

 

Att tänka på

  1. Läs igenom förfrågningsunderlaget
    noggrant och i god tid innan sista anbudsdag
  2. Om du har frågor, så ställ gärna frågorna i god tid innan sista dag för frågor
  3. Följ anvisningarna - är alla frågor besvarade, uppfylls alla obligatoriska krav, är begärda handlingar bifogade och aktuella?
  4. Kom ihåg att uppge fullständiga uppgifter om referenser om sådana efterfrågas
  5. Lämna in anbudet i tid

 

Mer information om hur du lämnar anbud via Kommers Annons finns på deras hemsida under Hjälplänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.


Kontakta oss!

Har du frågor om upphandlingar eller inköp
är du välkommen att kontakta oss på:


Upphandlingsenheten

Sidan uppdaterades 2019-03-21 av Kerstin Andersson