Kontaktcenter
När du ringer eller mejlar till Hässleholms kommun är det vi på kontaktcenter som svarar. Vi ger dig personlig service i enklare ärenden och guidar dig vidare om du vill prata med en handläggare.
Öppettider
Välkommen att ringa eller besöka oss under våra öppettider. Du hittar oss i Stadshuset på Nytorget 1 i Hässleholm.
Öppet 12 feb
- Kontaktcenter (besök och telefon) 08.00–17.00
Kontakta oss
Telefonnummer: 0451-26 70 00
E-post: kontaktcenter@hassleholm.se
E-post för myndighetsärenden: kommunen@hassleholm.se
När du ringer till oss får du fem val:
- Press 5 for information in English.
- Tryck 1 om du har frågor som gäller äldreomsorg, funktionsnedsättning eller socialtjänst.
- Tryck 2 för frågor om barn och utbildning
(grundskolan, gymnasieskolan, förskolan, fritidsverksamhet och vuxenutbildning). - Tryck 3 för bygg, miljö, gata, park eller avlopp
(exempelvis bygglov, miljö, tillstånd och felanmälningar i stadsmiljön). - Tryck 4 för övriga frågor
(till exempel kultur, fritid, lediga jobb, politik och information till nyinflyttade). - Vill du höra valen igen kan du alltid trycka *
Om du inte gör något val, utan bara väntar kvar, kommer du att få prata med första lediga kommunvägledare.
Det här hjälper vi dig med
För att kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vi ställa frågor om vad ditt ärende gäller. Om du behöver du prata med en handläggare hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person. Det här kan vi bland annat hjälp dig med:
- vägledning och information om kommunens verksamheter
- information till nyinflyttade
- turistinformation
- att hitta rätt handläggare
- att använda kommunens e-tjänster
- att skriva ut och fylla i blanketter
- att lämna in felanmälningar, synpunkter och förslag på kommunens verksamheter.
Välkommen till oss!
Hjälpte informationen på denna sidan dig?