
Hässleholms kommun
Besöksadress
Hässleholms kommun
Stadshuset, Nytorget 1
Hässleholm
Växel: 0451-26 70 00
Postadress
Hässleholms kommun
281 80 Hässleholm
Tåg och buss
Det är enkelt att resa kollektivt
i Hässleholms kommun.
Och att resa till och från Hässleholm.
Här finns goda kommunikationer.
Det är nära till Hässleholm.
Det finns åtta tågstopp i kommunen
som gör det enkelt att pendla och resa.
Med tåg tar det:
• 1 timma från Malmö till Hässleholm
• 1,5 timma från Köpenhamn till Hässleholm
• Knappt 4 timmar till Stockholm från Hässleholm
Det finns många bussar
En väl fungerande kollektivtrafik är viktig
för Hässleholms kommun och de som bor där.
För den kollektiva busstrafiken i kommunen
svarar Skånetrafiken som ägs av Region Skåne.
Kommunen är med och påverkar busstrafiken.
Dela sidans innehåll:
Sidan uppdaterades