Hässleholms kommun

Besöksadress

Hässleholms kommun

Stadshuset, Nytorget 1
Hässleholm

Växel: 0451-26 70 00 

Postadress

Hässleholms kommun

281 80 Hässleholm

Tåg och buss

  • Ingen giltig användare vald.

Det är enkelt att resa kollektivt

i Hässleholms kommun.

Och att resa till och från Hässleholm.

Här finns goda kommunikationer.

Det är nära till Hässleholm.

Det finns åtta tågstopp i kommunen

som gör det enkelt att pendla och resa.


Med tåg tar det:


• 1 timma från Malmö till Hässleholm

• 1,5 timma från Köpenhamn till Hässleholm

• Knappt 4 timmar till Stockholm från Hässleholm



Det finns många bussar


En väl fungerande kollektivtrafik är viktig

för Hässleholms kommun och de som bor där.


För den kollektiva busstrafiken i kommunen

svarar Skånetrafiken som ägs av Region Skåne.

Kommunen är med och påverkar busstrafiken.

Mer information

Sidan uppdaterades 2015-02-23 av Tove Gilvad