
Hässleholms kommun
Besöksadress
Hässleholms kommun
Stadshuset, Nytorget 1
Hässleholm
Växel: 0451-26 70 00
Postadress
Hässleholms kommun
281 80 Hässleholm
Om Hässleholms kommun
Hässleholm är en kommun
i nordöstra Skåne.
Ungefär 50 000 personer
bor i kommunen.
Ungefär 18 500 personer
bor i Hässleholm.
Här är mycket skog, många sjöar
och väldigt varierad natur.
Hässleholms kommun har bland annat
ansvar för att det finns skolor, förskolor,
bibliotek, badhus, idrottsplatser och ålderdomshem.
Kommunen har också ansvar för att
det finns vägar, parker och platser
där människor kan bo.
I Hässleholms kommun arbetar många människor
med att erbjuda service till medborgarna.
Det finns också många små
företag i kommunen.
Hässleholm är en knutpunkt för järnvägen.
Till och från Hässleholm går många tåg
i olika riktningar.
Därför är det lätt att pendla
till och från Hässleholm.
Dela sidans innehåll:
Sidan uppdaterades 2019-01-10