
Hässleholms kommun
Besöksadress
Hässleholms kommun
Stadshuset, Nytorget 1
Hässleholm
Växel: 0451-26 70 00
Postadress
Hässleholms kommun
281 80 Hässleholm
Länkar till lättläst
Här får du tips om webbplatser
där det finns lättlästa nyheter.
Här finns också länkar till
myndigheter och organisationer.
Klicka på de understrukna
orden för att läsa mer.
Nyheter
8 sidor Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. är en nyhetstidning som
ges ut av Myndigheten för tillgängliga medier Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Du kan både läsa och lyssna på tidningen.
Klartext i P4 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. är Sveriges Radios
nyhetsprogram på lätt svenska.
Här kan du lyssna till dagens
nyheter om Sverige och världen.
Programmet är tio minuter långt och
sänds vardagar klockan 18.00–18.10.
Om du har en dator kan du
lyssna direkt på programmet.
Böcker
Myndigheten för tillgängliga medier lånar även ut: Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- talböcker
- punktskriftsböcker
- e-textböcker
- teckenspråkig litteratur
Myndigheter och organisationer
- Riksdagens lättlästa sidor
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Lättläst information och regeringen och Regeringskansliet
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Diskrimineringsombudsmannen
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Handikappförbunden
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Dyslexiförbundet FMLS - för dem som har läs-, skriv- eller räknesvårigheter
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Föreningen för Utvecklingsstörda Barn, Ungdomar och Vuxna
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Afasiförbundet i Sverige
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Autism- och Aspergerförbundet
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Hjälpmedelsinstitutet
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Myndigheten för delaktighet
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Dela sidans innehåll:
Sidan uppdaterades