2014-04-21
Sidinformation
Ansvarig för sidan:
Helena Boo-Robertsson Administratör
Sidan senast ändrad:
7 mars -2014 12:17
Administrera

Aktivitetsschema Qpoolen

För mer info om passen eller tidsbokning, kontakta Qpoolen, tfn: 0451-26 82 21. Förklaringar vad passen innebär hittar ni längst ner på sidan.

Anmäl dig i kassan när du kommer och ta av ytterskorna före du går in i träningslokaler och omklädningsrum. Avbokning av pass gör du senast två timmar före start så reserver har chans att ringa in och få en plats. Uteblir du utan avbokning debiteras du summan du skulle ha betalt för passet. Vi vill att du hämtar ut din biljett senast 10 minuter före passet. Kom ihåg att ta med vattenflaska och handduk och förvara dina kläder och dylikt i skåpen i omklädningsrummen. OBS! Inget klädombyte i duschrummen.

Eventuell avbokning måste göras SENAST 2 tim innan passet startar. Om det inte görs blir du debiterad.

Aktiviteterna kostar 50 kr/gång.
10-kort kostar 450 kr
25-kort kostar 1 000 kr
50-kort kostar 1 750 kr

 

NYHET PÅ QPOOLEN!

XL-GYMPA!

Passet är just som det låter för oss som drar en större storlek. Enkla rörelser sätts samman i kombinationer som upprepas för att ge maximal effekt. Inget hopp eller spring förekommer.

Har du inte tränat tidigare, varit ifrån träningen under en tid eller har någon form av värk är detta perfekt för dem. Ledaren visar rörelserna samt alternativ till dem som har kroppsliga problem. Musiken är enkel att hänga med i och dricka pauser finns naturligtvis. Ta chansen att prova på.

Vi kör passen på Tisdagar kl.17:50 med start den 28/1 17:50. Du bokar genom att ringa simhallen på
nummer 0451-26 82 21

Du är hjärtligt välkommen!

                                                                               

Preliminärt schema. Ändringar kan förekomma!

VÅR 2014

 

MÅNDAG
 

KL. 17.30 PILATES                                                                        KL.18.40STEP/STYRKA                                                                                                                                                                               

TISDAG
                                               
KL.17.50 XLGYMPA                                                                                                                                                      KL. 18.00 SPINNING        
KL. 19.30  BOX 90 MIN                                                                                                                                                                                                                                                    
   

ONSDAG                                                                                             

KL. 17.40 CORE                                                                                
KL. 18.50 KANGOO JUMP

TORSDAG

17.00 ZUMBA
19.00 SPINNING
19.30 STYRKEPASS

FREDAG

KL. 17.00 POWERYOGA

SÖNDAG

KL. 11.00 KANGOO JUMP

 

                                                                                                                    
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

 

                                                       

     

 

 

 

 

BOX
Slag & sparkträning i par med handskar & mitzar

STEP/STYRKA
Styrkepass med inslag av pulshöjning
på step och golv.

POWERYOGA
Rörelseserier och andningstekniker som
stärker kroppen möjliggör mental avslappning.

PILATES
Blandning av yoga och stretch.Fokus på mage/rygg

SPINNING BASIC
Från grunden med inställningar och positioner  

SPINNING                                                                                                                         Ett konditionspass med både stående och sittande positioner.

VATTENGYMPA
Kondition och koordination på grunt vatten.

CORE
Stabiliseringsövningar i lugnt tempo. Koncentration på rygg och mage. Bra komplement till övrig träning. Passar alla.

CIRKELTRÄNING                                                                                                    Styrketräning och pulsövningar stationsvis.  

XL-GYMPA                                                                                                                   För dig som är ovan/otränad/har värk. Upprepade enkla rörelser.                     Inga hopp, inget spring. Passar alla!

KANGOO JUMPS                                                                                                            Ett roligt koreograferat pass! Inriktat på puls och förbränning. Mycket hopp!   Ingen förkunskap krävs. Ha på dig långa strumpor/benvärmare!

DANS/STEP                                                                                                                 Ett step-pass där du får utlopp för din rörelseglädje.                                         Sköna dansrörelser med jämn puls. Viss aerobicvana är att föredra.

SENIORSTYRKA  Endast för de som är +65 år! Styrketräning i grupp.                      Du väljer själv; lätt eller tungt.                                                                         Hantlar, stänger eller egen vikt används på passet. Passar alla!

STYRKEPASS                                                                                                   Styrkeövningar med hantlar och stänger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

| Hässleholms kommun | Stadshuset, 281 80 Hässleholm | vx 0451-26 70 00 | organisationsnr 212000-0985 |BG 866-3494 | e-post kommunen@hassleholm.se |
EX